Przejazd kolejowy w Radzionkowie zamknięty do końca roku
„Nowe rozwiązanie usprawni komunikację drogową i skróci czas przejazdu na drugą stronę torów - bez konieczności oczekiwania na przejeździe kolejowo-drogowym” – wskazała rzeczniczka PKP Polskich Linii Kolejowych Katarzyna Głowacka w informacji o zmianie organizacji ruchu.
W czasie robót kierowcy będą mogli skorzystać z przejazdów na ul. Jana Kużaja (Radzionków - Rojca) i Jana Zejera (Radzionków – Księża Góra). Natomiast pasażerowie autobusów od soboty muszą liczyć się ze zmianami w kursowaniu linii 17 i 173.
Związek Transportu Metropolitalnego poinformował, że autobusy linii 17 nie będą obsługiwały dotychczasowych przystanków od Radzionków Dworzec PKP do Dąbrowa Miejska Kościół. Zamiast tego pojadą trasą: Orzech Kolejowa NŻ – Radzionków Anieli Krzywoń 31 – Szarlej Przemysłowa – Szarlej Dworzec PKP – Bytom Dworska NŻ – Bytom Baza Transportowa NŻ – Bytom Dom Pogrzebowy – Bytom Odrzańska NŻ.
Z kolei autobusy linii 173 ominą przystanki od Radzionków Dworzec PKP do Stroszek Stadion. Zamiast tego pojadą trasą: Stroszek Narutowicza – Rojca Sikorskiego – Rojca Nieznanego Żołnierza – Rojca Muzeum Chleba NŻ – Rojca Baza Paliw – Rojca Szarlejka – Szarlej Dworzec PKP – Szarlej Przemysłowa – Radzionków Anieli Krzywoń – Orzech Kolejowa NŻ.
Na terenie Radzionkowa kursowała będzie linia zastępcza 741. Obsłuży trasę: Radzionków Dworzec PKP – Radzionków Norwida – Radzionków Knosały – Radzionków Pl. Letochów – Radzionków Targowisko – Radzionków Plac Letochów – Radzionków Anieli Krzywoń 31. Będzie funkcjonowała także w ruchu okrężnym: Radzionków Anieli Krzywoń 31 – Radzionków Kościół – Radzionków Św. Wojciecha NŻ – Radzionków Norwida – Radzionków Knosały – Radzionków Pl. Letochów – Radzionków Targowisko – Radzionków Pl. Letochów – Radzionków Anieli Krzywoń 31.
Wiadukt na ul. Jana Zejera został już częściowo przebudowany, ale przejazd pod nim jest obecnie możliwy tylko jednym pasem. PKP PLK nie zakończyło jeszcze prac nad jego poszerzeniem.
Dodatkowo Urząd Miasta Radzionków zapowiedział wyburzenie jednego z budynków pomiędzy ul. Św. Wojciecha i wiaduktem, aby poszerzyć wąską jezdnię, na której ruch od lat odbywa się wahadłowo. Trwa procedura związana z wyborem wykonawcy.
Prowadzone w Radzionkowie prace to część przebudowy linii kolejowej 131 Chorzów Batory – Nakło Śląskie, czyli tzw. magistrali węglowej w centralnej części woj. śląskiego. Cała inwestycja jest warta ponad 1,5 mld zł. (PAP).
Autor: Patryk Osadnik
pato/ mmu/